logo
اینجا همه چیز مثبته
تیم انرژی مثبت All Positive Here متشکل از تیم طراحی محصولات انرژی مثبت، تیم مجرب روانشناسی و محقق در زمینه موفقیت های شخصی و اجتماعی است.
allposetivehere.site@gmail.com

وبلاگ

allpositivehere / وبلاگ  / ۸ کاری که افراد موفق قبل از ۸ صبح انجام می‌دهند

۸ کاری که افراد موفق قبل از ۸ صبح انجام می‌دهند

در زندگی پرمشغله‌ی امروز، تلاش برای رسیدن به رویای‌مان کار دشواری است. با وجود شغل تمام‌وقت و داشتن فرزند، این کار حتی غیرممکن به نظر می‌رسد. پس شما چه می‌کنید و چگونه زندگی‌تان را پیش می‌برید؟ اگر هر روز به طور هدفمند زمانی را به پیشرفت و بهسازی اختصاص ندهید، بی‌شک زمان زیادی را در این زندگی پرهیایو از دست خواهید داد. پیش از اینکه به خود بیایید، پیر و پژمرده، مبهوتِ این خواهید بود که عمرتان چقدر سریع گذشت! برای این که این بلا سرتان نیاید، شما هم ۸ کاری که افراد موفق قبل از ۸ صبح انجام می‌دهند، را انجام دهید.

با چند فعالیت‌ صبح‌گاهی هرروزه، زندگی شما به سرعت تغییر می‌کند. ظاهرا فهرست بلندی است اما حقیقتا ساده است:

۱. دست‌کم ۷ ساعت خواب خوب داشته باشید 

اگر خواب را در اولویت قرار ندهید، خواندن باقی این متن بیهوده خواهد بود. وقتی فقط ۳ ساعت است که به تخت خواب رفته‌اید، چه اهمیتی دارد که ۵ صبح بیدار شوید؟ با این وضعیت، زمان زیادی دوام نمی‌آورید.می‌توانید از انواع محرک‌ها استفاده کنید اما اثر آن ماندگار نخواهد بود و در درازمدت سلامتی‌تان به خطر می‌افتد. هدف ما باید در طولانی‌مدت مانا و پایدار باشد.

۲. مراقبه و نیایش را فراموش نکنید  

پس از برخاستن از خواب، با مراقبه خود را در سمت و سویی مثبت‌گرایانه قرار دهید، یعنی در جهت آنچه مایلید گسترش دهید. مراقبه و نیایش حس شکرگزاری و قدردانی نسبت به داشته‌ها را تقویت می‌کند. با قدردانی، طرز فکر شما نامحدود می‌شود. وقتی نامحدود فکر کنید، دنیا را در دستان خود می‌بینید و فرصت‌ها و امکانات نامحدودی برای خود متصور می‌شوید. آدم‌ها مانند آهن‌ربا هستند. وقتی نسبت به داشته‌های‌تان قدردان باشید، خوبی‌ها و امتیازات بیشتری را جذب می‌کنید. قدردانی مُسری است.قدردانی که شاید کلید اصلی موفقیت باشد، مادر همه‌ی فضیلت‌ها است. وقتی روزتان را با قدردانی شروع کنید، بدون اینکه منحرف شوید، بهترین‌ها را به سمت خود جذب می‌کنید.

۳. فعالیت فیزیکی مرتب داشته باشید 

اگر می‌خواهید سالم، شاد و توانا باشید، خود را به ورزش کردن عادت دهید. افراد بسیاری برای ورزش کردن به باشگاه می‌روند. اما من اخیرا متوجه شدم انجام حرکات ورزشی در خانه و در آغاز روز، وضوح ذهنی و انگیزه را به زندگی پمپاژ می‌کند.
به هر شکل که دوست دارید و با استفاده از هر روشی که ترجیح می‌دهید، خود را به حرکت درآورید. اگر به جسم‌تان اهمیت ندهید، دیگر ابعاد زندگی‌تان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

۴. ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید 

غذاهای پروتئین‌دار شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارند زیرا هضم آنها زمان بیشتری لازم دارد. پروتئین همچنین میزان قند خون را متعادل نگه می‌دارد که از بروز دل‌ضعفه هنگام گرسنگی جلوگیری می‌کند.پروتئین میل شما را به کربوهیدرات‌های سفید کاهش می‌دهد. این نوع کربوهیدرات‌ها چاق‌کننده هستند. نان‌ تست، دونات و انواع نان‌های شیرین از این دسته غذاها هستند.

۵. دوش آب سرد بگیرید 

غوطه‌ور بودن در آب سرد برای جسم و ذهن مفید است. انجام پیوسته‌ی این کار منجر به تقویت بلندمدت سیستم ایمنی، غدد لنفاوی، گردش خون و دستگاه گوارش می‌شود که نتیجه‌ی آن بهبود کیفیت زندگی است. همچنین غوطه‌وری در آب سرد کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند زیرا سوخت‌‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد.

۶. محتوای روحیه‌بخش بخوانید یا گوش دهید 

مطالعه‌ی مطالب انگیزه‌بخش و سازنده به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در هر صبح، تغییرات مثبتی در شما ایجاد می‌کند. با این کار در وضعیتی قرار می‌گیرید که بهترین عملکرد را خواهید داشت.به این ترتیب پس از مدتی شما صدها کتاب خواهید خواند، در زمینه‌های مختلف اطلاعات کسب می‌کنید، دنیا را متفاوت می‌بینید و قادر خواهید بود میان موضوعات گوناگون ارتباط برقرار کنید.

۷. چشم‌انداز زندگی‌تان را مرور کنید 

باید اهداف‌تان را، کوتاه‌مدت یا بلندمدت، بنویسید. صرف چند دقیقه برای مرور این چشم‌انداز شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.با مرور هرروزه‌ی اهداف بلندمدت‌تان، همیشه به آنها فکر خواهید کرد. اگر هر روز به آنها فکر کنید و روزتان را در جهت رسیدن به آنها سپری کنید، اهداف‌تان محقق خواهند شد.دستیابی به اهداف، یک علم است. پیچیدگی یا ابهامی در این باره وجود ندارد. فارغ از اینکه اهداف‌تان چقدر بزرگ هستند، با پیروی از یک الگوی ساده به آنها می‌رسید. نکته‌ی مهم نوشتن و مرور هرروزه‌ی آنها است.

۸. برای دست‌کم یکی از اهداف بلندمدت‌تان گامی بردارید

اراده مانند ماهیچه‌ای است که با ورزش کردن خسته می‌شود. توانایی ما برای گرفتن تصمیمات قاطع در طول زمان کاهش می‌یابد. هر چه تعداد تصمیماتی که می‌گیرید بیشتر باشد، کیفیت و قاطعیت شما کمتر می‌شود زیرا اراده‌تان سست شده است.بنابراین باید کارهای مهم و اساسی را زودتر انجام دهید، در غیر این صورت، آن کارها هیچ وقت به انجام نمی‌رسند. در پایان روز که خسته هستید هزاران دلیل برای سپردن کار امروز به فردا پیدا می‌کنید. البته که کارها را فردا انجام می‌دهید، اما اگر فردا از راه برسد!پس این شعار را سرلوحه‌ی خود قرار دهید: «دشوارترین را اول انجام بده.» کاری را که باید انجام دهید، انجام بدهید. فردا دوباره این کار را تکرار کنید. اگر هر روز تنها یک گام در جهت اهداف بزرگ‌تان بردارید، خیلی زود متوجه می‌شوید اهداف‌تان آنقدرها هم بزرگ نبوده‌اند.

میلاد اصغرنیا

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر