logo
اینجا همه چیز مثبته
تیم انرژی مثبت All Positive Here متشکل از تیم طراحی محصولات انرژی مثبت، تیم مجرب روانشناسی و محقق در زمینه موفقیت های شخصی و اجتماعی است.
allposetivehere.site@gmail.com

وبلاگ

allpositivehere / وبلاگ  / ۲۰ راه ساده و سریع جذب انرژی مثبت در زندگی

۲۰ راه ساده و سریع جذب انرژی مثبت در زندگی

مثبت ماندن و جذب انرژی مثبت در زندگی ممکن است بسیار دشوار باشد. هنگامی که پی در پی در معرض تفکرات منفی، شکست‌ها، ناامیدی‌ها و غم‌ها قرار می‌گیرید، مثبت ماندن می‌تواند دشوارتر شود. هر چالشی که با آن رو به رو می‌شوید، انرژی، انعطاف‌پذیری، و اندکی از ایمان‌تان را می‌کاهد. وقتی انرژی مثبت‌تان رو به کاهش می‌رود، به تدریج بدبینی به وجودتان می‌خزد و شما را فرا می‌گیرد.

جذب انرژی مثبت در زندگی

برای آن‌که کمک‌تان کنیم در زندگی‌تان مثبت بمانید، در این مقاله قصد داریم رازهایی را برای‌ احیای انرژی مثبت برای‌تان بازگو کنیم که با انجام این راهکارها می‌توانید زندگی شاد داشته باشید.

انرژی مثبت از کجا می‌آید؟

تفکر مثبت عبارت است از وضعیتی روانی و هیجانی از ذهن که بر خوبی‌ها تمرکز دارد و در انتظار پیامدهای مثبت است.

ایجاد و حفظ انرژی مثبت شامل چیزهایی فراتر از اندیشیدن صرف به تفکرات شاد است؛ بلکه شامل پیش‌بینی چیزهای خوب (شادی، سلامتی، و موفقیت) و اعتقاد به این است که در پایان، تمام چیزها – اعم از موقعیت‌ها، موانع، و دشواری‌ها – بر وفق مراد پیش خواهند رفت.

خوش‌بینی به معنی نادیده گرفتن چیزهای منفی نیست؛ بلکه شامل اذعان به وجود چیزهای منفی، ولی تصمیم به تمرکز بر چیزهای مثبت است. از اساس، به زبان ساده باید گفت خوش‌بینی عبارت است از اعتقاد به این‌که به رغم شرایط کنونی، همه چیز در پایان بر وفق مراد پیش خواهد رفت.

ذهن مثبت از قلبی سرشار از ایمان سرچشمه می‌گیرد.

۲۰ راه برای جذب انرژی مثبت در زندگی

اگر می‌خواهید در مقابله با چالش‌ها و موقعیت‌های منفی هم‌چنان مثبت باقی بمانید، به نکات زیر توجه کنید؛ در این مقاله، سایت بازده قصد دارد به ۲۰ نکته اشاره کند که برای جذب انرژی مثبت در زندگی کمک‌تان می‌کنند.

۱. لذت از طبیعت

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، وقت‌گذرانی و شادی کردن در فضای باز و طبیعت زیبا باعث بهبود وضعیت سلامتی انسان می‌شود. طبق شواهد علمی، وقت‌گذرانی در محیط طبیعی آرام باعث کاهش سطوح استرس، بهبود عملکرد حافظه، و ایجاد حس بازگشت جوانی می‌شود.

۲. انجام گاه به گاه کارهای خیر و محبت‌آمیز

یافتن راه‌هایی برای ایجاد لبخند بر صورت دیگران بیش از آن‌که بر دیگران تاثیر مثبت داشته باشد، بر خودتان تاثیرگذار خواهد بود. این کار تمرکزتان را از خود و مشکلات‌تان دور می‌کند و به شما امکان می‌دهد به نیرویی مثبت در زندگی دیگران تبدیل شوید.

انجام کارهای خوب برای دیگران باعث ایجاد حس خوب در وجودتان می‌شود. این کار باعث بهبود خلق و خو، عزت نفس، و اعتماد به نفس‌تان می‌شود و ذهن‌تان را اندکی از چالش‌های موجود دور می‌کند.

۳. ایجاد نگرش قدرشناسی

توجه و قدردانی نسبت به چیزهای مثبت در زندگی، روش بسیار خوبی برای تقویت روحیه و بهبود سلامت روان است.

با شکرگزاری برای داشتن تمام چیزهای ساده و به ظاهر پیش پا افتاده در زندگی، روحیه‌ی قدرشناسی را در خود تقویت کنید. برای آگاهی بیش‌تر در این مورد حتما مقاله‌ی قدرشناسی چگونه سلامت رابطه را بهبود می‌بخشد را مطالعه بفرمایید.

۴. استراحت روانی

خستگی و فرسودگی روانی قاتلین خاموش مثبت اندیشی هستند.

به خاطر بسپارید، هنگامی که غرق در تفکرات و مشغولیت‌ها هستید، کمی به خودتان استراحت دهید. به انجام کارهایی بپردازید که کمی ذهن‌تان را از هر چالشی که با آن رو به رو هستید، دور کند – یکی از بهترین کارها چرت زدن است.

۵. خندیدن

خنده حقیقتا بهترین دارو برای بیش‌تر کسالت‌ها و ناراحتی‌ها است. خنده دستگاه ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند، خلق و خوی‌تان را بهبود می‌بخشد، درد را از بین می‌برد، و از شما در برابر اثرات مخرب استرس محافظت می‌کند.

راه‌هایی پیدا کنید که با کمک‌شان دائما بخندید. فیلم کمدی نگاه کنید؛ عصرهای‌تان را با دوستان شوخ و بذله‌گویی بگذرانید که دائما شما را می‌خندانند. دوستان‌تان را شب‌ها به خانه دعوت کنید و با هم بازی کنید.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی ۴۷ فایده خندیدن برای زیبایی، بارداری و سلامتی جسم و روح را مطالعه کنید.

۶. بودن با آدم‌های مثبت

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، استرس واگیردار است – و هر چه بیش‌تر اطراف‌تان را از استرس پر کنید، احتمال تاثیرگذاری‌اش را بر افکارتان بیش‌تر می‌کنید. به همان شکل که استرس و چیزهای منفی واگیردار هستند، شادی نیز واگیردار است.

“‌شما میانگین پنج نفری هستید که بیش از دیگران با آن‌ها وقت می‌گذرانید.‌”‌ پیام اصلی جمله‌ی قبل این است که ‌الگوهای رفتاری و فکری‌مان بازتاب الگوهای افرادی هستند که دائما در اطراف‌مان وجود دارند. آدم‌هایی را که در دایره‌ی اطرافیان‌تان قرار می‌دهید، با دقت بیش‌تری انتخاب کنید.

۷. جستجوی سریع برای یافتن پیامدهای مثبت از اتفاقات منفی

تلاش و صرف انرژی برای خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی در بحبوحه‌ی پریشانی‌های هیجانی یا هنگام غافلگیری معمولا آن‌چنان نتیجه‌ی خوبی به همراه ندارد.

تمرین عبرت‌آموزی و یافتن پیامدهای مثبت از اتفاقات منفی نه فقط بار مشکلات را اندکی کاهش می‌دهد، بلکه به تدریج کل فرایند فکری‌تان را نیز تغییر می‌دهد.

جذب انرژی مثبت در زندگی ۸: تنفس عمیق

تمرین تنفس عمیق به دفع هوای سمی از بدن، و پر کردن بدن – و از همه‌ مهم‌تر، مغزتان – از هوای تازه کمک می‌کند. این کار ذهن‌تان را باز می‌کند و به شما امکان می‌دهد شفافیت‌ روانی‌تان را دوباره به دست آورید. یک لحظه به دست آوردن شفافیت روانی در زمان مناسب می‌تواند همه چیز را به خوبی به نفع‌تان تغییر دهد.

۹. خودداری از اندیشیدن به چیزهای منفی

از فکر کردن به تجربیات شکست و چیزهای ناامیدکننده پرهیز کنید. فکر کردن به شکست بار دیگر شکست‌تان می‌دهد!

تمرکز بر چیزهای منفی نه فقط آزاردهنده و ناخوشایند است، بلکه توان‌تان را برای رسیدگی به سایر وظایف پیش روی‌تان نیز تضعیف می‌کند. اندیشه‌ی منفی باعث منفی شدن اندیشه‌تان می‌شود!

وقتی چیزهای بد اتفاق می‌افتند – سعی نکنید آن‌ها را بارها و بارها به تصویر بکشید و اتفاقات ناخوشایند را در ذهن‌تان تثبیت کنید. در عوض، تصاویر و چشم‌اندازهای مثبت را در ذهن‌تان به تصویر بکشید.

۱۰. گفتگوی مثبت با خود

با خودتان گفتگو کنید. به خودتان بگویید همه چیز در حال انجام است و در پایان، همه چیز به خوبی انجام می‌شود.

این‌ها را بلند بگویید. بیان باورهای‌تان با صدای بلند پیام‌تان را تقویت و نیرومند می‌کند. به این ترتیب، شما این پیام را می‌گویید و هم‌زمان می‌شنوید.

با مطالعه‌ی مقاله‌ی حرف زدن با خود: ۴ دلیل که این آدم ها باهوش هستند نه دیوانه، با فواید گفتگو با خود بیش‌تر آگاه می‌شوید.

۱۱. بحث و گفتگو با دوستان

دوست یا گروه کوچکی از دوستان مثبت، و هم‌چنین اعتماد به نفس گفتگو با آن‌ها را پیدا کنید. گفتگو کمک‌تان می‌کند مشکلات‌تان را بشنوید، بپذیرید و در مورد احساسات‌تان بحث کنید؛ گفتگو مجموعه‌ای از چشم‌ها و گوش‌هایی را جهت مقابله با مشکلات در اختیارتان می‌گذارد.

به این ترتیب، در خواهید یافت هم‌فکری با فرد دیگر یا حتی گروهی از افراد کمک‌تان خواهد کرد برای بر طرف کردن مشکلات به ایده‌های جدیدی دست یابید.

هم‌چنین، این کار به شما اطمینان می‌دهد دیگران حمایت‌تان می‌کنند، و این پشتیبانی هیجانی قطعا شرایط را تغییر خواهد داد. گفتگو با دیگران به عنوان یک روش درمانی کم هزینه به شمار می‌رود.

۱۲. قدم زدن

دانشمندان دریافته‌اند پیاده‌روی یکی از بهترین راه‌ها برای دفع غم و اندوه است.

پیاده‌روی سریع می‌تواند با تحریک سلول‌های عصبی مغز که باعث آرامش احساس می‌شوند، به آرامش‌تان کمک کند.

۱۳. انجام تمرین‌های ورزشی پرتحرک

عرق ریختن نه فقط برای سلامتی قلب – بلکه برای سلامت روان‌تان نیز مفید است!

پژوهش‌ها در خصوص رابطه‌ی میان ورزش و اضطراب و افسردگی نشان می‌دهند، فواید روانی و بدنی ورزش می‌توان به کاهش اضطراب و بهبود خلق و خوی‌تان کمک کنند. وقتی به انجام فعالیت‌های بدنی پرتحرک می‌پردازید، برخی مواد شیمیایی ایجاد کننده‌ی “‌حس خوب‌”‌ در مغز (پیام‌رسان‌های عصبی، اندورفین، و اندوکانابینوئید) ترشح، و باعث دفع احساسات منفی می‌شوند. این مسئله به دور کردن ذهن‌تان از مشکلات، و آرامش بدنی‌تان کمک می‌کند.

جذب انرژی مثبت در زندگی ۱۴: خواب

استراحت مناسب عامل بسیار مهمی برای حفظ نگرش مثبت است.

مطالعات نشان داده‌اند، حتی کمبود جزئی خواب تاثیر قابل توجهی بر وضعیت روانی‌تان خواهد داشت. پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا کشف کردند، شرکت کنندگانی که به مدت یک هفته کم‌تر از ۵ ساعت خواب شبانه داشتند، به طور قابل توجهی دچار استرس، خشم، اندوه، و فرسودگی روانی شدند.

تحت چنین شرایطی، حفظ نگرش مثبت قطعا دشوار خواهد بود. به اندازه‌ی کافی بخوابید!

۱۵. یادداشت روزانه

یادداشت روزانه (وقایع نویسی روزانه) روش بسیار خوبی برای مقابله با هیجان‌های شدید و غیر قابل کنترل است. این کار مجرای خروجی روانی بسیار مفیدی را ایجاد می‌کند که از طریق آن می‌توانید خودتان را بیان کنید و هیجان‌ها و سلامت عمومی روانی‌تان را کنترل کنید.

یادداشت روزانه کمک‌تان می‌کند عوامل افکار منفی را شناسایی و پیگیری کنید و طرح مناسبی را برای مقابله با آن‌ها ایجاد کنید.

۱۶. پرداختن به تفریح و سرگرمی

هر از گاهی تعطیلی کارها و مشغولیت‌های روزانه و پرداختن به تفریح و سرگرمی بسیار شادی‌آور، نجات‌بخش، و ضروری است.

ابتدا باید بررسی کنید چه کارهایی باعث سرزندگی و شادی‌تان می‌شوند، و همان کارها را انجام دهید. فرقی نمی‌کند این کارها شامل تماشای فیلم در طول روز باشند یا کایاک سواری در رودخانه – هدف این است که دقیقا همان‌طور که می‌خواهید خوش بگذرانید.

۱۷. پرداختن به خود

زمانی را به تنهایی به خود اختصاص دهید و به خود پاداش دهید؛ و از خودتان به عنوان یک فرد مهم تجلیل کنید. این کار برای حفظ نگرش مثبت بسیار ضروری است.

راه‌های ساده، ارزشمند، و سالمی را برای پرداختن به خود و به دست آوردن دل خود پیدا کنید و هر از گاهی آن‌ها را به کار بگیرید.

۱۸. سپری کردن آگاهانه‌ی زمان

نگرانی و فکر کردن به اندیشه‌های سراسر استرس‌زا قاتلین خوش‌بینی هستند. زندگی آگاهانه یعنی تصمیم ارادی برای حضور کامل ذهنی در هر لحظه از زندگی.

وقتی تمام توجه، انرژی، و وجودتان را صرف حال کنید، فرصتی برای پرداختن به اندیشه‌های منفی یا نگرانی پیدا نخواهید کرد.

۱۹. مراقبت از خود از جنبه‌ی روحانی

توجه و پرداختن به جنبه‌ی روحانی انسان از جمله کارهای ضروری زندگی است که بسیاری از آدم‌ها از آن غافل هستند.

شما به مواد غذایی، تمرین‌های ورزشی، و استراحت کافی توجه کامل دارید، و تمام کارهایی را که برای حفظ تناسب و کارکرد بدن و ذهن‌تان ضروری هستند، انجام می‌دهید. ولی بخشی از فرایند حفظ سلامت روان و وضعیت مثبت ذهن شامل مراقبت از روح است.

زمانی را برای تغذیه‌ی روح‌تان اختصاص دهید و با شرکت در فعالیت‌های اندیشمندانه و تقویت کننده‌ی روح نظیر مراقبه، عبادت، خواندن مطالب روحانی و / یا شرکت در مراسم مذهبی اتصال ذهن، بدن، و روح‌تان را قدرتمندانه حفظ کنید.

۲۰. تجلیل از موفقیت‌های کوچک

چه کسی از جشن و شادی خوش‌اش نمی‌آید؟ جشن گرفتن و تجلیل از پیروزی‌های ساده و کوچک یکی از سریع‌ترین راه‌های برای دفع اندیشه‌های منفی از خود است.

برخاستن از خواب در ابتدای صبح یک موفقیت است! آن را جشن بگیرید. اگر امروز در تخت‌خواب ماندید و کمی بیش‌تر استراحت کردید – آن نیز یک موفقیت است!

به جای تمرکز بر سرنوشتی که هنوز اتفاق نیفتاده است یا به جای سوگواری برای آن‌چه از دست داده‌اید – به طور فعال به خود و اطراف‌تان نگاه کنید و از کارهایی که می‌توانید به خوبی انجام دهید و کارهایی که امروز به خوبی انجام داده‌اید تجلیل کنید.

 

میلاد اصغرنیا

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر