logo
اینجا همه چیز مثبته
تیم انرژی مثبت All Positive Here متشکل از تیم طراحی محصولات انرژی مثبت، تیم مجرب روانشناسی و محقق در زمینه موفقیت های شخصی و اجتماعی است.
allposetivehere.site@gmail.com

وبلاگ

allpositivehere / وبلاگ  / تجسم کلید اصلی موفقیت

تجسم کلید اصلی موفقیت

چرا تجسم خلاق کلید اصلی موفقیت است؟

تکنیک های تجسم خلاق و تصویرسازی ذهنی از گذشته توسط افراد موفق برای متصور شدن نتایج مد نظرشان مورد استفاده قرار گرفته است. این تمرین حتی چیزی شبیه نیروهای ماورایی را برای برخی فراهم کرده است و با کمک قدرت تجسم آینده، آن‌ها توانسته­ اند اهداف خود را محقق کنند و به زندگی رویایی خود دست یابند. در حقیقت، همه ما دارای این نیروی بی نظیر هستیم، اما بیشتر ما نیاموخته ایم چگونه به شکلی موثر از آن استفاده کنیم. اگر علاقه­ مند به کشف قوانین تجسم خلاق هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

 

تجسم خلاق چیست؟

تجسم خلاق قدرتی است که با استفاده از آن قادر هستید برای رسیدن به یک سری نتایج مفید تصاویر ذهنی هدفمندی را ایجاد کنید. تجسم کاری است که شما به صورت خواسته یا ناخواسته در طی روز به طور مداوم انجام می دهید و گاهی از نتیجه ی آن بی اطلاع هستید.

تجسم خلاق تکنیکی است که به شما کمک می کند تا بتوانید اهداف و آرزوهایتان را در دنیایی دیگر به صورت واضح مشاهده کنید. با این کار مغزتان شرایطی را آماده می کند تا بتوانید به راحتی به این اهداف دست پیدا کنید. برای همین در زمان بروز مشکلات به شما کمک خواهد کرد تا با اشتیاق به راهتان ادامه دهید و در مسیر اهداف خود دلسرد نشوید. در صورتی که اگر قبل از انجام فعالیتتان از این تکنیک استفاده نکنید ممکن است با بروز کوچک ترین مشکل دلسرد شوید و نتوانید به خوبی زندگی کنید.

تحقیقات نشان داده است ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین خیال و دنیای واقعی را متوجه نمی‌شود. بنابراین با تکرار یک تصور، ضمیر ناخودآگاه آن را می‌پذیرد. درنتیجه افکار و اعمال در راستای رسیدن به هدف مدنظر تغییر می‌کنند و همانطور که گفته شد، تکرار تصور باعث می‌شود حتی در مواجه با مشکلات هم همچنان هدف‌تان را دنبال کنید.

قدرت تجسم خلاق

زمانی که بتوانید از تجسمتان به خوبی استفاده کنید دیگر لازم نیست نگران ابعاد مختلف زندگی تان باشید، زیرا به راحتی می توانید هر چیزی که لازم است و به آن نیاز دارید را به راحتی تغییر دهید. با استفاده از قدرت تجسم قادر هستید هر چه که برایتان مناسب و ایده آل است را به سمت زندگی تان جذب کنید و کاری کنید که تمام محیط اطرافتان طوری شوند که شما می خواهید. قدرت تجسم به شما کمک می کند تا قدرت تفکرتان را تقویت کنید و آن را در جهتی هدایت کنید تا برایتان بهره وری کاملی داشته باشد.

استفاده از قدرت تجسم خلاق باعث می شود تا انرژی ذهنی شما به سمت های دیگری سوق پیدا نکند و همه­ شرایط به گونه ای طوری پیش برود که بتوانید برای رسیدن به هدفتان حداکثر انرژی را داشته باشید.

 

چرا تصویرسازی ذهنی مهم است؟

  • تجسم به شما کمک می کند تا انگیزه و هیجان خود را برای ایجاد زندگی رؤیایی افزایش دهید و در ادامه مسیر آن را به خوبی حفظ کنید.
  • مهارت های تجسم می تواند به برنامه ریزی مغز شما برای یافتن و شناخت نحوه ی افشای رؤیاها و اهداف شما کمک کند.
  • باعث افزایشاعتماد به نفس می­شود. هر چه در دستیابی به اهداف و رؤیاهای خود ترغیب داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری را می توانید احساس کنید.
  • به کاهش استرس کمک می­کند. هنگامی که شما در حال تجسم هستید، به طور معمول ذهن در حالت آرام قرار می گیرد. این می تواند به شما کمک کند تا ذهن خود را از هر گونه نگرانی و استرس و اضطراب هایی که ممکن است داشته باشید، پاک کنید.

 

همه انسان های موفق از قدرت تجسم استفاده می­کنند.

افراد موفق، اهمیت تجسم خلاق برای موفق شدن در اهدافشان را می دانند. اگر بدانید و یاد بگیرید چگونه از این قدرت به درستی استفاده کنید، می‌توانید تاثیر شگرفی بر مسیر موفقیت خود بگذارید.

جیم کری، زمانی که هنرپیشه جوانی بود خود را به عنوان بزرگترین هنرپیشه دنیا تصور می کرد.

مایکل جردن همیشه تمرین ذهنی پرتاب بسکتبال می کرد قبل از اینکه بازی اش را شروع کند.

آرتور اشنایل پیانیست مشهور جهان، تنها مدت هفت سال را به تمری نواختن پیانو گذراند. از تمرین متنفر بود و به ندرت پشت پیانو تمرین می‌کرد. وقتی علتش را پرسیدند، وقتی از او سوال کردند که چرا در مقایسه با سایر نوازندگان پیانو تمرین کمتری می‌کند، جواب داد: من در ذهنم تمرین می‌کنم.

سی‌جی کوپ هلندی، یکی از معلمین بزرگ پیانو، به تمامی نوازندگان پیانو توصیه می‌کند که: در ذهن خود تمرین کنید. می‌گفت قبل از آن که انگشتان دست ردیف مضراب پیانو را لمس کند، تصنیف ابتدا باید در ذهن انسان مرور شود، باید آن را به خاطر بسپارید و در ذهن بنوازید.

آلبرت اینشتین با تخیل و تصویرسازی ذهنی توانست تئوری نسبیت را به جهانیان معرفی کند او خودش می گوید ساعت ها خودم را غرق در تخیل و سفر به فضا و زمان  می کردم و خودم را سوار بر نوری در اعماق کرات و کهکشان ها تصورمی کردم اینقدر این کار را تکرار کردم تا بلاخره توانستم تئوری نسبیت را ارائه بدم.

بتهوون که یکی از بزرگترین موسیقی دان های جهان است در سن ۳۵ سالگی دچار ناشنوایی می شود اما مهمترین آثار او بعد از ۳۵ سالگی است از او رمز کارش را می پرسند می گوید من در ذهنم اول نت های موسیقی را می نوازم و گوش می دهم سپس در بیرون به بهترین آثار موسیقی تبدیل می شود.

آموزشی برای تجسم خلاق

حقیقت این است که اگر نتوانید خود را در تجسم کنید که موفق شده اید، به احتمال زیاد اصلا نمی توانید که موفق شوید. برعکس، هر چه واضح تر بتوانید تصویر خود را در حین موفق شدن ببینید، به احتمال بیشتری می توانید آن تصویر را عملی کنید. شروع کنید به فکر کردن درباره اهداف زندگی تان. هر روز ۱۰ الی ۱۵ دقیق وقت صرف تصویرسازی از موفقیت تان کنید.

هر چقدر می توانید به تصویر پر و بال دهید، یعنی با جزییات کامل آن را مجسم کنید. تصور کنید که وقتی به آن هدف رسیدید چه کار می خواهید بکنید. چه احساس فوق العاده ای پیدا خواهید کرد؟ این موفقیت چه تاثیری بر مسیر زندگی شما خواهد داشت؟  به یاد داشته باشید، جزییات کوچک احتمال رسیدن به وضعیت دلخواه را افزایش می دهند.

نیازی نیست زمان طولانی را صرف آن کنید. اما این را تبدیل به عادت روزانه تان کنید که هر روز تصویر سازی و تجسم خلاق انجام دهید. خود را در حین موفق شدن، رسیدن به اهداف، تمام کردن کارهای ناتمام ببینید. بعد ببینید که این کار چه اثری بر شما می گذارد و چه احساساتی را در شما فعال می کند. اگر این عادت روزانه را کسب کنید خواهید دید که چه نقش اساسی در موفقیت شما ایفا می کند.

از زمان تجسم خلاق تان لذت ببرید. آن را زمانی خوش و در عین حال آرامش بخش مخصوص به خود سازید. با وجودیکه این زمان که به تجسم اختصاص می دهید زمان خوش و فارغ از تلاش و کار روزانه شما خواهد بود، احتمالا همین زمان نیز مفیدترین زمان روز شما می شود. شما می توانید با لم دادن و ذهن تان را معطوف به تجسم خلاق کردن، بیش از آنچه تصور می کنید بدست آورید.

 ویژگی های یک تصویرسازی ذهنی خوب

  • هرچه بدن آرام تر باشد تصویرسازی بهتری خواهیم داشت.
  • هرچه تصویر با احساس و شادی بیشتر بسازیم، نتیجه بهتری می گیریم.
  • تصویر سازی ذهنی با اغراق و تبلیغ باشد.
  • در تصویر سازی صداها را بشنویم.
  • در تصویرسازی رنگ ها را به وضوح ببینیم.
  • تصویرسازی متحرک باشد.
  • حالت چهره­ ما در تصویرسازی خندان و شاد باشد.

استفاده از تصویرسازی ذهنی در تمام جنبه های زندگی

شما می توانید صبح ها قبل از خارج شدن از رختخواب  یک روز  شاد و موفق را برای آن روز خود تصویرسازی ذهنی کنید و سپس از رختخواب خارج شوید بعد از چند مدت به راحتی می بینید چه روز شادتر و موفق تری دارید.وقتی می خواهید به یک مهمانی بروید خود و مهمانان را در حالت شاد و دوست داشتنی تصویرسازیذهنی کنید و آن وقت می بینید وقتی وارد مهمانی شدید چقدر شما و دیگر مهمانان شاد و بشاش و دوست داشتنی هستند.

در روابط با دوستان یا همسر و فرزندان خود را غرق در یک رابطه  شاد و عاشقانه تصور کنید آن وقت می بینید زندگی شاد تر و عاشقانه تری خواهید داشت هر روز از هر لحاظ شادتر و بانشاط تر می شوید.وقتی می خواهید به تعطیلات و مسافرت بروید خود را در طول سفر انسان شاد و مسئولیت پذیر و دوست داشتنی تصور کنید آن وقت می بینید تعطیلات و مسافرت بهتری خواهید داشت و از مسافرت خود لذت می برید.

می خواهید در محل کار درخواستی از همکاران و رئیس داشته باشید اول در ذهن خود برآورده شدن آن درخواست را تصویرسازی می کنید سپس درخواست خود را ارائه می دهید و می بینید با درخواست شما موافقت شده است.مسابقه ورزشی پیش رو دارید شب ها قبل از مسابقه خود را نفر پیروز و برنده  و موفق درآن مسابقه ببینید سپس خودتان نتایج فوق العاده آن را به وضوح می بینید.هرچه باور و تمرین شما بیشتر باشد موفقیت شما نیز بیشترخواهد شد.

نکته بسیار مهم در تصویرسازی

نکته ی مهم در مورد تصویر سازی ذهنی این است که شما نتیجه را تصویر سازی کنید نه آنکه چطور می خواهم به آن برسم!

چرا که زمانی که شما برروی چگونگی رسیدن به آن تمرکز کنید، آنقدر نکات منفی پیدا خواهید کرد و عوامل بازدارنده که هرگز برای حرکت کردن به سمت هدف خود اقدامی نخواهید کرد و به جای اینکه با این تمرین انگیزه برای هدف به دست بیاورید بیشتر انگیزه خود را از دست می دهید و اقدامی برای رسیدن هدف خود نخواهید کرد.

میلاد اصغرنیا

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر