logo
اینجا همه چیز مثبته
تیم انرژی مثبت All Positive Here متشکل از تیم طراحی محصولات انرژی مثبت، تیم مجرب روانشناسی و محقق در زمینه موفقیت های شخصی و اجتماعی است.
allposetivehere.site@gmail.com

وبلاگ

allpositivehere / وبلاگ  / تاثیر شکرگزاری در موفقیت

تاثیر شکرگزاری در موفقیت

امروزه بسیاری از افراد به دلائل متعدد دچار حالات افسردگی و عدم اعتماد به نفس در خود می شوند که برخی با رجوع به روان پزشک و مشاوره در جهت مداوای خود بر می ایند و برخی دیگر با این بیماری روانی، زندگی را سپری می کنند.

یکی از راهکارهای اساسی  که برای این دسته از افراد  پیشنهاد می شود این است که: گوشه ایی از وقت روزانه ی خود را، صرف تفکر به داشته ها و نعمت های خود کنند و سپس به کسانی که این نعمت ها را ندارند و یا از آنها سلب شده، فکر کنند، تا هم قدر نعمت های خود رادانسته و هم شکر گذار نعمات الهی باشند.

این راهکار علاوه بر اینکه می تواند تا حدودی روحیه ی اعتماد به نفس را بازگرداند، از طرفی هم به جهت شمردن نعمت های الهی، محبت انسان به سوی خدا بیشتر شده و باعث ایجاد رابطه ایی قوی تر نسبت به قبل خواهد شد. که در انتها با این رابطه ی خالق و مخلوقی، بهتر می تواند از پس مشکلات زندگی خود بر بیاید.

کاملا واضح است که،زنده کردن حس شکرگزارى و قدردانى در خود در برابر نعمتهاى خدا تنها براى این است که طبق فرمان فطرت در برابر بخشنده نعمت، خضوع کنند، او را بشناسند و فرمانش را به جان و دل بپذیرند و به این وسیله هدایت و تربیت شوند، که در نتیجه سود شکرگزاری به سود خود انسان ها خواهد بود.

وقتی ما آگاهانه بر روی  نعمت های زندگی خود توجه و تمرکزمی کنیم  ذهن ما هم به شدت به دنبال فراهم کردن نعمت های بیشتری در زندگی برای ما می گردد زیرا به هر چیزی که در جهان هستی توجه و تمرکز کنیم دقیقا همان چیزها را در زندگی ما بیشتر وبیشتر می شود اگر توجه ما بر روی توانگری و ثروت باشد ثروت ما روز به روز بیشتر وبیشتر می شود واگر توجه ما بر روی فقر باشد روز به روز فقیرتر می شویم.

فرق بین انسانهای سپاسگزار و ناسپاس را می توانید در بین دوستان و اطرافیان خود به وضوح ببینید انسان ها سپاسگزارهمیشه آرام و متواضع و زندگی پر از نعمتی را تجربه می کنند وشب و روز درحال شکرگزاری هستند بابت تمام نعمت های خداوند سپاسگزار هستند هرکسی کار کوچکی هم برایش انجام دهد بلافاصله از او قدردانی می کند بخاطر همین دوستان وفادار بیشتری دور او جمع هستند.وکائنات هم مسیر او را  در دسترسی به اهداف و آرزو هاهمیشه هموار می کند.

برعکس انسانهای ناسپاس همیشه بدخلق و عصبانی وشاکی از دنیا و انسان های دیگر هستند همیشه درحال غر زدن هستند ونتیجه زندگی آنها هم فقر و بدبختی وتنهایی است.

تهیه دفترچه شکرگزاری

شاید این کار پنج دقیقه بیشتر وقت شما را در شبانه روز نگیرد ولی به شما قول می دهم نتایج آن در زندگی شما خیره کننده است یک دفترچه سپاسگزاری برای خود تهیه کنید و هروز قبل از خواب و بلافاصله بعد از بیداری بابت پنج نعمت زندگی خود از جهان هستی و از ۵ نفر افراد تاثیر گذار اطراف خود شکرگزاری کنید و یاداشت کنید هر روز که می خواهید روز خود را شروع کنید بلافاصله به سراغ دفترچه بروید و شروع به نوشتن ۵  نعمتی که بابتش سپاسگزار هستید کنید.

از همین لحظه تصمیم بگیرید و روزتان را با شکرگزاری شروع کنید.
و به کائنات ثابت کنید که شکرگزار آنچه که دارید هستید تا کائنات بهترین ها را برایتان رقم زند.
دفتر و قلمی بردارید و تمام داشته هایتان را بنویسید.
نیازی نیست همه را در یک روز بنویسید می توانید هر روز چند مورد جدید به آن اضافه کنید.
و هر روز آن ها را با صدای بلند بخوانید و از ته دل سپاسگزار داشته هایتان باشید.
در حین شکرگزاری باید علت آن را بیان کنید که چرا سپاسگزار آن چیز هستید.

میلاد اصغرنیا

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر