logo
اینجا همه چیز مثبته
تیم انرژی مثبت All Positive Here متشکل از تیم طراحی محصولات انرژی مثبت، تیم مجرب روانشناسی و محقق در زمینه موفقیت های شخصی و اجتماعی است.
allposetivehere.site@gmail.com

وبلاگ

allpositivehere / وبلاگ  / فرمول ساده موفقیت از دیدگاه موفق ترین افراد دنیا

فرمول ساده موفقیت از دیدگاه موفق ترین افراد دنیا

فرمول موفقیت واقعاً ساده است،در این مقاله باهم به بررسی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیتمی‌پردازیم،عاملی که باعث می‌شود افراد موفق از افراد غیر موفق متمایز شوند فرمول موفقیت را از دید جی واتسون بنیان‌گذار شرکت آی بی ام باهم بررسی می‌کنیم:فرمول موفقیت:اگر می‌خواهید موفق شوید نرخ شکست‌هایتان را دو برابر کنیداین روزها به ما آموزش نمی‌دهند که در راه موفقیت ممکن است شکست‌های موقتی‌ای بخوریم و ممکن است مجبور شویم لحظات سختی را تجربه کنیم،بلکه به ما آموزش می‌دهند از شکست دوری‌کنیمبه ما آموزش می‌دهند شکست جزو گزینه‌های ما برای انتخاب نیست و باید از شکست مانند بیماری طاعون دوری کردباهم  بررسی این دیدگاه می‌پردازیم که آیا واقعاً این دیدگاه درست است؟برسی واقعیت نشان می‌دهد که بهتر است شکست یکی از گزینه‌ها باشد،زیرا چه شما آن را به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرید یا آن را در نظر نگیرید،شکست اتفاق خواهد افتاد،مهم نحوه‌ی مواجه‌شدن ما با شکست است،نوع نگرش ما میزان شکست یا موفقیت ما را تعیین می‌کنداگر شما با این نگرش زندگی کنید که شکست یک گزینه نیست  و هرگز هیچ‌گونه فرصت خوبی برای پیشرفت و یادگیری به دست نمی‌آوریدباهم به بررسی نگرش برخی افراد موفق در زمینه‌های مختلف می‌پردازیم که با شکست‌ها برخورد متفاوتی داشتند.

مایکل جردنموفقیتراز موفقیت مایکل جردنمایکل جردن که بسیاری از کارشناسان او را یکی از بزرگ‌ترین بسکتبالیست‌های تاریخ می‌دانند در سال دوم دبیرستان در تیم بسکتبال دبیرستانش پذیرفته نشد و به خانه رفت و گریه کرد،می‌گفتند او قد او بسیار کوتاه است.در طی دو سال بعدازآن ماجرا،قد مایکل جردن ده سانتی‌متر رشد کرد  و با تمرین بسیار زیاد مهارت بازی کردن خود را افزایش داد و در مسیر موفقیت قرار گرفتتوماس ادیسونموفقیت از دیدگاه توماس ادیسونفرمول موفقیتسخت است که تصور کنیم اگر  توماس ادیسون این نگرش را می‌پذیرفت که شکست یک گزینه نیست،امروز زندگی ما چگونه بود؟او در اختراع لامپ الکتریکی و در تلاش‌هایش برای پیدا کردن یک‌رشته‌ی پایدار،هزاران روش گوناگون را آزمود که همگی ان ها با شکست مواجه شدند.جمله‌ی معروف ادیسون این بود:من شکست نخوردم،من فقط ده‌ها هزار راهی کشف کردم که به کار نمی‌آیند.فرض کنید اگر ادبسون در راه خود شکست را قبول می کرد امروز باید به این شکل درس می خواندیم:
فرمول موفقیت چیست؟موفقیت نتیجه ی تلاش و پشت کار بالا است، تمام افراد موفقی که در این مقاله از آن ها نام بردیم بسیار پر تلاش در راه رسیدن به خواسته های خودشان بودند،و  یک ویژگی  مشترک بین افراد موفقپشت کار بالا و قدرت تحمل و صبر بالای آن ها در شرایط بحرانی است.وقتی مایکل جردن بارها تلاش می کرد و شکست می خورد، این شکست ها برایش لذت بخش نبودند، بلکه درد داشتند، درد واقعی اما او آن ها را تحمل کرد و به تلاش کردن ادامه داد تا توانست تبدیل به اسطوره ای ماندگار شود.
موفقیت از آن کلمه هایی است که گستره ی زیادی از تعارف شامل آن می شوند. برخی موفقیت را با پول می سنجند، برخی موفقیت را احساس آرامش و شهرت می سنجند. برخی موفقیت را داشتن زندگی ساده و بی دردسر تعریف می کنند. منظور ما از موفقیت در اینجا یعنی: افراد چقدر در راه رسیدن به اهداف خود کامیاب بوده اند و چقدر از زندگی خود رضایت دارند. موفق شدن آسان، موفق ماندن دشواربرخی فکر می کنند موفقیت آخر مسیر است، در حالی که موفقیت تازه شروع راه است. وقتی شما در زمنیه ای موفق می شوید، تازه سر و کله ی رقبا پیدا می شود. 
تازه باید از موفقیتی که به دست آورده اید دفاع کنید. وقتی موفق می شوید آنقدر کارهای زیادی باید برای حفظ موفقیت خود انجام دهید که اگر عاشق مسیرتان نباشید دیگر لذتی از مسیر خود در راه رسیدن به اهدافتان نمی برید.

اگر در مسیر موفق شدن باشید می توانید برای مدت کوتاهی تلاش کنید و با پشت کار بسیار به موفقیت برسید، البته برای رسیدن به هر موفقیتی باید بهای آن را پرداخت کنید. اما بهای موفق ماندن بسیار بیشتر و سنگین تر از بهای موفق شدن، این ها صرفا بازی با کلمات نیست. به محض این که موفق می شوید سر و کله ی رقبا پیدا می شود، تا وقتی ضعیف هستید کسی با شما کاری ندارد اما به مجض این که موفق می شوید باید از جایگاه و رتبه ی خودتان یا شرکتتان دفاع کنید.دقیقا وقتی موفق می شوید باید تلاش خودتان را چندین برابر کنید تا بتوانید از موفقیت خودتان دفاع کنید.به این داستانشدن شاید برایش آسان تر از موفق ماندن بود. او در سال بعد جایگاه خود را به قهرمان قبلی جی کاتلر واگذار کرد و تنها مستر اولمپایی است که برای یک سال فقط قهرمان شد.قهرمان های قبل از او افرادی مانند رونی کلمن، دوریان یتس، آرنولد شوارتزنگر بودند که هر کدام برای چندین سال پیاپی قهرمان جهان بودند. دکستر جکسون برای رسیدن به موفقیت بسیار تلاش کرد و وقتی موفق شد لذت بسیار زیادی را تجربه کرد، اما برای حفظ موفقیت خود باید چندین برابر قبل تلاش می کرد، زیرا در رقابتی که پیش رو داشت، رقیب او برای برنده شدن آمده بود و او برای دفاع از قهرمانی خود. دکستر جکسون در سال ۲۰۰۹ از جی کاتلر شکست خورد. درد شکست بسیار زیاد است، اما باید با واقعیت ها کنار بیایم که موفق شدن و موفق ماندن دو مقوله ی جدا از هم هستند، موفق شدن مقطی و موفق ماندن یک روند است. تصمیم با ما است که برای موفق شدن تلاش کنیم یا برای موفقیت مستمر، موفقیت مستمر نیاز به تلاش مستمر دارد و باید عاشق مسیری که در آن هستی باشی. داشتن انگیزه سوزان و علاقه ی بسیار از عوامل موفقیت است که باید در راهی که انتخاب می کنیم حواسمان باشد که در راستای علاقه ی و عشق ما به آن مسسیر باشد.استیو جابز می گوید:تنها راه انجام کار بزرگ این است که عاشق کاری باشید که انجام می دهید.

میلاد اصغرنیا

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر